Entrades populars

dijous, d’abril 26, 2012

Els Jocs de la Fam, Sant Jordi 2012

DESCOBRINT ELS MÓNS INNOVADORS DE LA NOVA LITERATURA.
Entrada de Sant Jordi
 
Bones tardes amics meus tots!! lectors i no lectors!!
Després d'una bona temporada de silenci he decidit tornar a escriure i intentar moure a la gent de cara al debat i a la opinió. Bé potser llegim els blocs d'altres maneres però en fi. El que compte és que fa molt temps que em vaig prometre que per Sant Jordi faria la tradicional entrada del dia del llibre i la lectura però bé, he fet el que he pogut.
Primer de tot felicitar-se amb retràs,-ho sé.- per la diada, una dia per viure el sol i l'escalfor de l'amistat dels llibres. Un dia per trobar-se amb la parella, els qui afortunadament en tinguin, o sinó amb els amics i compartir les inquietuds i aspiracions pels llibres, i evidentment per despertar les passions més inhospites amb les roses; que per cert aquest any abundaven i com abundaven. Quina varietat de roses: de vermelles, de blaves, color arc iris, blaugrana.....
Per últim i per què no m'enrotlli donant la llauna, la recomanació de Sant Jordi. Els Jocs de la Fam. Si que ès veritat que han fet la pel.lícula però la llei universal no falla; als llibres sempre hi ha més coses a les pel.lícules. En fi, semblava que no seria atractiu, però no m'he llegit ni la meitat del llibre i ja m'he enganxat amb uns personatges que de seguida es fan estimar, fins i tot fan pujar la llàgrima en algunes escenes. Realment, malgrat que el tema i la trama no semblen gaire original aquest estil i aquesta manera de construir els personatges resulta d'allò més interessant. Fins i tot en algun moment poden apareixer personatges i escenes d'alló mès excepcionals o m'atreviria a dir surrealistes.
Decididament estic molt content de l'elecció d'aquest sant Jordi, així que quan vagi a veure la pel.lícula entraré content d'haver conegut un moment que de tant proper però diferent t'enganxa i en fa pensar fins a quin punt som lliures i fins a on arribar la llibertat i la democràcia.
Però evidentmentq que aixó només són elocubracions i especulacions segurament poc fonamentades; així doncs us animo, lectors i lectores a descobrir si realment és cert o no i són imaginacions meves.
En qualsevol cas i més enllà de la possible lectura política d'actualitat és un llibre per disfrutar-lo i viure una gran aventura amb uns personatges encomiables i molt humans sobretot la protagonista la Katniss. Una noia valenta com n'hi ha poques, en el meu parer de la talla de les protagonistes de Montserrat Roig, o de les de Mercè Rodoreda.

1 comentari:

Anònim ha dit...

No puc opinar sobre el llibre, ja que només he vist la pel·lícula i, sincerament, no em va acabar de desagradar; en alguns moments un pèl fluixa però força entretinguda. Ara bé, si vols llegir un llibre esplèndit i que n'estic segur que t'agradarà des de la primera pàgina és Digue'm qui sóc de Júlia Navarro, preparat per entrar de ple en la Guerra Civil, franquisme, comunisme soviètic, Segona Guerra Mundial i Guerra freda!! Tot això acompanyat d'una història apassionant i brutal que no podràs evitar seguir llegint. I tenint en compte que estudies història segur que t'agradarà :)